top of page

Southern Score raih kontrak bina tiga blok pangsapuri di Setapak bernilai RM315 juta


Projek Pembinaan Tiga Blok Pangsapuri di Setapak oleh Southern Score Builders Bhd
Gambar hiasan: Southern Score Builders Bhd menerima kontrak RM315 juta untuk membina tiga blok pangsapuri di Setapak, Kuala Lumpur.

Berita Terkini Industri Pembinaan Malaysia

KUALA LUMPUR 2 Julai - Southern Score Builders Bhd (SSBB) menerima surat anugerah daripada Smart Advance Resources Sdn Bhd untuk berkhidmat sebagai kontraktor turnkey projek pembinaan tiga blok pangsapuri kediaman di Setapak, Kuala Lumpur, bernilai RM315 juta.


Dalam makluman kepada Bursa Malaysia, pakar pengurusan pembinaan itu berkata projek itu terdiri daripada 198 unit kediaman kos percuma dari tingkat lapan hingga tingkat 36 (Blok A); 358 unit kediaman kos percuma dari tingkat lapan hingga tingkat 37 (Blok B) dan 238 unit rumah mampu milik dari tingkat lapan hingga tingkat 37 (Blok C).


SSBB berkata pembangunan yang dicadangkan itu juga akan terdiri daripada satu tingkat kemudahan dan kolam renang, lapan tingkat tempat letak kereta podium, rumah pengawal dan stesen suis utama Tenaga Nasional Bhd 11 kilovolt.


Tarikh siap projek dijangka 54 bulan dari tarikh permulaan, atau dalam tarikh lanjutan seperti yang diperuntukkan dalam bentuk kontrak.


Dalam satu kenyataan, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif SSBB, Gan Yee Hin berkata pemerolehan terbaharu itu merupakan penggalak yang baik untuk syarikat itu, kerana ia merupakan kontrak kedua yang diperolehnya tahun ini.


“Projek RM315 juta ini, bersama-sama dengan kontrak tunggal terbesar yang kami raih pada Februari 2024, menjadikan jumlah kontrak yang diperoleh pada 2024 kepada RM933.2 juta.


“Pada masa ini, buku pesanan terkumpul kumpulan berjumlah RM1.4 bilion, memberikan SSBB keterlihatan pendapatan yang jelas untuk beberapa tahun kewangan akan datang.”


Selain itu, Gan berkata buku tender SSBB terus sihat memandangkan syarikat itu terus sibuk membuat lebih banyak tender.


Gan berkata beliau menjangkakan lebih banyak projek pembinaan akan dilaksanakan dalam beberapa bulan akan datang, baik dalam sektor awam dan swasta.


“Pada masa yang sama, kumpulan itu prihatin terhadap persekitaran yang mencabar dan terus memanfaatkan model penyampaian ringan aset kami yang menyediakan skalabiliti dan fleksibiliti sambil mengurangkan pendedahan risiko.


“Secara keseluruhannya, prospek SSBB kekal cerah berdasarkan buku pesanan kami yang lebih baik dan penyertaan aktif kami dalam tender.”


Sumber: Dagang News


Southern Score raih kontrak bina tiga blok pangsapuri di Setapak bernilai RM315 juta

EvolusiBina evolusi bina CIDB JKR Tender Projek ccd cpd cep point kontraktor

Let's Collaborate!

Want to get in touch? We'd love to hear from you.

Copyright © 2024 EvolusiBina. All rights reserved.

bottom of page