top of page

JKR arah pemaju projek ECRL baik pulih Jalan Hj Abdul Manan di Klang


Gambar menunjukkan kegagalan bahan jalan di Jalan Hj Abdul Manan, Klang, dengan tampalan pothole pecah. Jabatan Kerja Raya (JKR) mengarahkan pemaju projek ECRL untuk segera membaik pulih dengan menggunakan kaedah 'hotmix' demi keselamatan dan keselesaan pengguna jalan raya.
Tangkap layar video yang tular berkenaan tampalan lubang pecah.

Banner EvolusiBina - Klik untuk berita terkini di Info Industri tentang projek pembaikan jalan oleh JKR dan ECRL di Klang.

PETALING JAYA – Pemaju projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) diarahkan membaik pulih tampalan pada jalan berlubang di Jalan Hj Abdul Manan (Jalan Negeri), Klang dengan segera.


Jabatan Kerja Raya (JKR) menerusi kenyataannya berkata, perkara itu susulan video tular dimuat naik seorang aktivis jalan raya mengenai tampalan ‘pothole’ pecah di laman media sosial Facebook.


“Hasil semakan mendapati lokasi jalan raya yang tular itu adalah di Jalan Hj Abdul Manan (Jalan Negeri) yang kini berada di dalam had penyelenggaraan pihak pemaju projek ECRL.


“Kerosakan tampalan yang ditularkan berpunca daripada tampalan secara ‘coldmix’ dilaksanakan oleh pihak pemaju dan takungan air pada bahu jalan tersebut,” katanya hari ini.


Sehubungan itu, demi keselamatan dan keselesaan pengguna jalan raya, JKR Malaysia melalui JKR Daerah Klang mengarahkan pihak ECRL membaik pulih tampalan secara ‘hotmix’ di tapak dengan kadar segera.


“JKR Malaysia sentiasa komited dan prihatin terhadap keselamatan pengguna jalan raya.


“Orang awam turut dinasihatkan untuk melaksanakan perkongsian berhemah dan menyemak terlebih dahulu sebelum menyebarkan sebarang berita dan informasi,” katanya.


Sumber: Kosmo!


JKR arah pemaju projek ECRL baik pulih Jalan Hj Abdul Manan di Klang

EvolusiBina evolusi bina CIDB JKR Tender Projek ccd cpd cep point kontraktor

Let's Collaborate!

Want to get in touch? We'd love to hear from you.

Copyright © 2024 EvolusiBina. All rights reserved.

bottom of page